Главная » Файлы » Виховна робота » Розробки позакласних заходів

Мій життєвий вибір - бути людиною на землі
14.02.2010, 19:55

Мій життєвий вибір - бути людиною на землі

                                Хід заняття

Ах, как мы мало время бережем,

 Нет, это я не к старшим обращаюсь.

 Они уж научились, впрочем, каюсь,

Кой-кто поздненько вспомнили о нем.

И лишь порой у юности в груди

 Кипит ключом беспечное веселье.

Ведь времени так много впереди

На жизнь, на труд и даже на безделье.

Какой коварный розовый туман,

 Мираж неограниченности времени.

Мираж растает, выплывет обхман,

И как же больно клюнет он по темени!

Пускай вам десять, двадцать или даже тридцать,

И впереди вся жизнь — как белый свет.

 Но сколько и для вас прекрасных лет

Мелькнуло за спиной и больше нет,

И больше никогда не возвратится.

Болтать способен всякий человек,

И жить бездумно каждый может тоже.

 А время мчит, свой ускоряя бег,

И спрашивает:— Кто ты в жизни, кто же?!

I.      Учитель: Добрий день! Я дуже рада привітати вас на нашому занятті. А працювати ми сьогодні будемо над темою «Мій життєвий вибір - бути людиною на землі». Ми сьогодні повинні усвідомити, наскільки широке коло наших можливостей, як важливо формувати життєву позицію, розвивати      почуття відповідальності за свої вчинки, навчати визначати власні духовні цінності    та вплив їх  на життя; будемо вчитися порівнювати та аналізувати різні життєві ситуації, з’ясуємо, який  взаємозв’язок  між можливостями та здібностями. Допомагати нам в роботі сьогодні будуть учениці 11 класу Плюшко Ганна та Судіна Кароліна,.Працювати ми будемо в группах і для зручності спілкування я прошу кожній групі презентувати свою назву та девиз під ,яким вони будуть працювати. 

II.Вчитель:

Плюшко.Людина стає людиною, особистостю тільки серед людей, тому що завдяки іншим вона має можливість пізнати себе, навколишній світ, свої здібності, можливості. Саме оточення  вчить малюка розмовляти, знайомить з різними предметами, їх призначенням. У спілкуванні з членами родини, однолітками, а пізніше в навчальних закладах та, зрештою, самостійно, за допомогою різних джерел інформації, людина пізнає світ, набуває досвіду, накопиченого попередніми поколіннями, різними видами діяльності, набуває та актуалізує можливості для самовираження та самореалізації.

Судіна:На Дельфійському  храмі був надпис: «Пізнай самого себе». Тобто пізнання самого себе починається з визначення мети життя. Яке ж воно особисте Я? Відповідь на це запитання ви зробили та записали у свої картки самопізнання. Кожна людина бачить самого себе під різними кутами зору.

     III.      Вчитель:Тому існує  певна класифікація :

 реальне Я,

 динамічне Я,

фантастичне Я,

майбутнє Я,

ідеалізоване Я.

IV.      Кожному Я відповідають певні характеристики. Зараз вам необхідно заповнити таблицю відповідності: в першому стовпчику розташовані види Я, у вдругий вам потрібно дібрати   характеристики Я. (Заповнення таблиць групами на столах, з наступним колективним обговоренням.) А наші експерти будуть слідкувати, яка группа впорається швидше та результати відобразить на сходинках самовдосконалення.

 

1. Реальне Я

Якою людиною уявляю себе дійсно в даний момент

2. Динамічне Я

Якою людиною бажаю стати

3. Фантастичне Я

Якою людиною бачу себе у мріях

4. Майбутнє Я

Якою людиною можу стати

5. Ідеалізоване Я

Якою людиною приємно було б стати

А зараз давайте порівняємо наші відповіді з відповідями на слайді

 

Бажання людини пізнати себе, сформувати свій характер, розвивати здібності і волю на благо людей – все це необхідно людині для повноцінного життя.

 

V.      Усі ми з дитинства любимо грати. Правила гри можна змінити, але життя – це не гра! Не можна повторити вже зроблений  вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Це продемонструє нам наступна гра.

. Я пропоную нашим консультантам по одній звичайній канцелярській скріпці. Вам по команді необхідно на швидкість розігнути скріпку. А зараз навпаки: повернути своїй скріпці попередній вигляд(демонстрація).  Діти , ви розумієте: те, що ми бачимо, назвати скріпками важко. Пригадайте, як швидко ви розігнули скріпки і як тяжко було скласти їх назад. Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок, але виправити їх нелегко, а іноді й неможливо.

          Одним із головних чинників, які  визначають прийняття рішень, є характер людини.

           Ви бачите перелік рис характеру. Вам необхідно, як можна швидше класифікувати ці риси та розкласти, відповідно класифікації, а наші консультанти будуть спостерігати за вашою роботою ,а результати відобразять на сходинках досконалості.

 

Позитивні риси

Негативні риси

Доброзичливість

Байдужість

Почуття гумору

Грубість

Доброта

Боягузтво

Чуйність

Зрадливість

Сміливість

Заздрість

Привітність

Нахабство

Уважність

Жадібність

Тактовність

Брехливість

Щедрість

Впертість

 

Назвіть, які з перелічених рис ви б хотіли мати, а я навпроти них поставлю відмітку.

Отже, бачимо, усім подобаються і в собі, і в інших позитивні риси характеру. Негативні  ж ми намагаємося приховати, замаскувати.

А зараз я прошу вас відкрити ваші карти самопізнання та записати, які позитивні, а які негативні риси характеру присутні вам (заповнення карт самопізнання).

 

 

Вважається, що правильна модель поведінки відповідає золотому правилу «Стався до інших людей так, як ти хочеш, щоб вони ставились до тебе»

Зараз ви прослухаєте монолог Дон Кіхота,і вам необхідно дати відповіді на запропановані запитання

 

Питання до відео:

1.                                   Навіщо Дон Кіхот пропонував Санчо Пансі зазирнути всередину себе?(Кручиніна)

2.     Що позначає «пізнай себе»?(Насипайко)

3.                                   Чому автор називає процес пізнання найскладнішим(Морозов)

 

 

Поки наші експерти будуть підводити підсумки обговорення, я пропоную пройти вам невеличке тесування «Моє розуміння моральних ціностей». Матеріали для тестування знаходяться у вас на столах . ( 4 хвилини)

 

 Коментар експерта 2

Всі сьогодня працювали дуже гарно,це ми бачимо по нашим сходинкам досконалості.  Кожна людина живе лише один раз. І що б не сталося у кожного з вас у житті, завжди пам'ятайте, що ви лю­дина. Ніколи не звинувачуйте когось у тому, що вас пога­но виховали. Ви самі повинні якомога більше працювати над вдосконаленням своєї особистості. Цей шлях важкий і тернистий, але ви молоді й зможете все подолати. І ось тоді у вашому серці навіки оселяться найсвятіші людсь­кі почуття — любов, доброта, прощення. Їх не купиш на базарі, в магазині, їх ні в кого не позичиш, але можна навчити себе бути добрими, людяними і милосердними. І щоб ви завжди це пам*ятали ми  з експертами приготували вам у подарунок невеличкі пам*ятки .

Учитель: А зараз я пропоную вам відвідати нашу постійну рубрику «Кіт у мішку». Вам  необхідно продивитися презентацію і відгадати,  хто сьогодні склав інтригу. (відгадування)

Виступ Лізи. ( коротка розповідь про себе, музикальна пауза)

Учитель: Ми дякуємо Лізі за такий чудовий виступ.

Учитель : Так скажіть, будь ласка, як ви гадаете, яка  повинна бути Людина, щоб вона могла сказати: « Я - справжня».  Кожна група висловлює свої думки.

Учитель: тобто вона повинна

Як часто ми зриваємо квітку, не задумуючись над тим, що завдаємо їй болю. Як легко зранити серце одним необе­режним словом, тим самим не залишивши у цьому серці місця для проростання добра. Будьмо добрими і чуйними, лагідними і щедрими, бо саме внутрішня краса прикрашає людину. Відкриймо навстіж своє серце і душу для друзів, близьких і рідних. Життя таке прекрасне, то ж поспішайте творити добро на землі.

Бути людиною — не дуже просто,

Бути людиною — геройство в наші дні.

Устати й крикнути з трибуни, із помосту:

О люди, залишайтеся людьми!

Я ДЯКУЮ ВАС ЗА АКТИВНУ УЧАСТЬ У НАШОМУ ЗАНЯТТІ ДО ПОБАЧЕННЯ

 

Категория: Розробки позакласних заходів | Добавил: ириска | Теги: анти рат, Створка
Просмотров: 5277 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]