Главная » Файлы » Виховна робота » Розробки позакласних заходів

" Земля наш общий дом "
12.03.2010, 21:09

Тема: Земля – наш спільний дім

 

Мета: ознайомити з проблемами взаємодії суспільства та природи, видами забруднення довколишнього середовища, навчити узагальнювати та аналізувати отриману інформацію, складати прогнози відносних наслідків глобальних екологічних проблем; складати екологічні забороняючи знаки; розвивати інформаційну та соціальну компетентності; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; прививати любов до природи

 

Обладнання: запис на дошці, музичний уривок «Пори року», аркуші А4, кольорові олівці, фломастери, анкета

 

 

Хід заняття

 

І. Початок заняття

 

1.     Вступне слово вчителя

Наше заняття ми присвячуємо всесвітньому дню Землі (22 квітня). Це свято з*явилося в нашому календарі відносно недавно, з 1990 року, і нагадує нам про те, що люди повністю залежать від природи. Природа дає людині їжу, одяг, будівельний матеріал, енергію, а людини брала і бере її ресурси, не думаючи  про її кількість та відновлення. За останні десятиріччя стан екології різко погіршився. Ви помітили, що виросла кількість пожарів, цунамі, паводків та землетрусів. Також не варто забувати про глобальне потепління..

Стає явним, що байдуже ставлення до природи може призвести до екологічної катастрофи. Давайте навчимося берегти нашу Землю! Бо Земля зі своєю біосферою – це найбільше диво, вона у нас одна.

А природа вже відсилає людині сигналі SOS.

У Новосибірську відбулася наукова конференція, де зібралися екологи з усього світу. Присутніх зацікавило повідомлення японського вченого професора Лі. Він розповів про те, що пристрої зафіксували імпульси, які можна зрозуміти як сигнали про допомогу. Наша задача не тільки бути почутими, але зробити все можливе, щоб врятувати, зберегти нашу планету живою!

 

2.     Повідомлення теми і мети уроку

У: тема нашого заняття «Земля – наш  спільний дім». Прочитайте, будь ласка, мету нашого заняття

В кінці заняття я:

ü Ознайомлюся з проблемами взаємодії суспільства і природи, видами забруднення довколишнього середовища:

ü Навчуся узагальнювати і аналізувати інформацію, складати прогнози відносно можливих наслідків глобальних екологічних проблем;

ü Прийму участь у розробці «Декларації прав планети Земля» та екологічних забороняючих знаків.

ІІ. Основна частина

1.     Встановлення проблем взаємодії суспільства і природи – виступи учнів з доповідями за темами:

1)    Значення природних умов та природних ресурсів для існування людини.

2)    Негативний вплив людини на природу.

3)    Види забруднень та їх походження.

4)    Збільшення масштабів забруднення та їх наслідки

А) Читання доповідей учнями

Б) Аналіз почутого – відповіді на питання

2. Проведення психологічної вправи (під музичний уривок)

 

1)    Вступне слово: Тепер я пропоную вам розслабитися, закрити очі і уявити себе частиною природи. Хтось уявить себе лісом, хтось струмком, а може хтось уявить себе птахом. А може хтось забажає уявити себе краплиною дощу чи роси. Від імені вашого образу вискажіть претензії людству.

2)    Виступи учнів.

3)    Підбиття підсумків етапу ( З усього почутого ми бачимо, який великий перелік екологічних проблем. Але найголовніше – це те, що ми в змозі вирішити багато з них самостійно!)

2.     Складання «Декларації прав планети Земля».

1)    Вступне слово: наше заняття має чітку направленість на створення кінцевого продукту. Я думаю, всі чули про декларацію людини, декларацію прав дитини, але ніхто не думав про права нашої планети. Уявіть, що ви група дітей-експертів при ООН, проаналізуйте все почуте, поміркуйте над майбутнім нашої планети і складіть «Декларацію прав планети Земля». Ви працюєте в групах і за декілька хвилин представник кожної групи презентує декларацію.

2)    Презентація робот.

3)    Складання єдиної декларації представниками груп.

4. складання екологічних забороняючих знаків.

1) Слово вчителя: Декларації готові, не вистачає тільки ілюстрацій. Пропоную вам розробити ескізи екологічних забороняючих знаків на кшталт дорожніх. Ви складаєте ескізи і презентуєте ваші роботи.

2) Презентація робіт.

ІІІ. Заключна частина

1.     Підведення підсумків заняття:

1)    заповнення анкети на рефлексію;

2)    бесіда з класом про екологічні проблеми власного міста/села.

2.     Домашнє завдання

Скласти фоторепортаж про екологічні проблеми власного міста/села.

 

АНКЕТА НА РЕФЛЕКСІЮ

 

Прізвище

Ім.*я

Дата проведення заняття

1.     Сьогоднішнє заняття склало на мене:

а) сильне враження

б) ніякого враження

         2. Я почував/ла себе на занятті:

а) комфортно

б) добре

в) зле, стримано

3. Які на ваш погляд найгостріші екологічні проблеми нашої планети?

4. Які, на ваш погляд, шляхи вирішення екологічних проблем Землі?

5. Найбільше враження на мене справило завдання:

6. Це заняття викликало у мене наступні думки/почуття:

7. Як ви гадаєте, чи потрібні такі заняття? Чому?

 

Категория: Розробки позакласних заходів | Добавил: ириска | Теги: анти рат, Створка
Просмотров: 1922 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]